Od 5 do 11 listopada ośmioosobowa grupa ze SP w Blizanowie (opiekunowie: Ireneusz Pietrzak – dyrektor szkoły, Agnieszka Węclewska – koordynator projektu, Paulina Krysiak – nauczyciel języka niemieckiego oraz uczennice: Martyna Cichorek, Martyna Nowak, Aleksandra Cerekwicka, Natalia Walczak i Katarzyna Wolicka) realizowała projekt „Who wants to be a refugee?” w Bułgarii razem z grupami z Turcji, Włoch i Danii.
W Sofii - stolicy Bułgarii odbyło się spotkanie z tamtejszymi przedstawicielami Caritas, która pomaga uchodźcom i imigrantom. Uczniowie wraz z nauczycielami przekazali organizacji zebrane rzeczy do przekazania uchodźcom i ich dzieciom. W miejscowości Kozłoduj przed budynkiem szkoły zaprezentowano tańce ludowe i śpiewy, a w szkole – działania dotyczące wolontariatu. Odbyło się spotkanie z przedstawicielami tamtejszych władz lokalnych jak również był czas na zwiedzanie: narodowego muzeum znajdującego się na statku pływającym po rzece Dunaj, najsłynniejszej jaskini, w której odbywają się koncerty, miasta Wraca. Podczas uroczystej kolacji z hymnami państw uczestników projektu były wspólne tańce i zabawy. Efektem zajęć plastycznych były pocztówki dla dzieci uchodźców i imigrantów, a lekcji języka bułgarskiego - sytuacyjne dialogi.
Od 19 do 23 listopada dziewięcioosobowa grupa ze SP w Blizanowie (opiekunowie: Ireneusz Pietrzak – dyrektor szkoły, Katarzyna Nowak – koordynator projektu oraz Mateusz Wódka – nauczyciel wychowania fizycznego oraz uczniowie: Kinga Walczak, Martyna Szurek, Oliwia Bartczak, Julia Wypych, Kacper Cailer i Ignacy Jurek) uczestniczyła w spotkaniu międzynarodowym na jednej z greckich wysp – Chios. Spotkanie dotyczyło realizowanego projektu „Inclusive learning for students” w ramach międzynarodowego programu Erasmus plus. Nauczyciele podczas spotkań omawiali zagadnienia związane z kolejną wdrażaną metodą Project Based-Learning (praca metodą projektu), prezentowali projekty realizowane z uczniami podczas lekcji i zajęć pozalekcyjnych. Wskazano również zadania do wykonania na kolejne spotkanie w Wielkiej Brytanii. Nauczyciele i uczniowie mieli możliwość zwiedzić szkołę, zobaczyć pracę nauczycieli i uczniów podczas regularnych lekcji oraz zajęć przygotowanych przez szkołę goszczącą. Uczniowie z krajów partnerskich uczestniczyli w zajęciach tanecznych i plastycznych. Gospodarze zadbali o szereg atrakcji dla uczestników, którzy zwiedzili:
- Citrus Museum, poznając historię wioski Kambos, spacerując po sadach cytrusowych, zwiedzając majestatyczny dworek;
- wioskę Armolia, w której odbył się pokaz lepienia garnków ceramicznych;
- wioskę Pirgi z malowniczo udekorowanymi specjalną techniką budynkami;
- Muzeum Mastyksu (Chios Mastic Museum), gdzie grupa poznała historię i proces produkcji żywicy i kultywowanie tej tradycji. Mastyks – miękka aromatyczna żywica stosowana jest w produkcji gum do żucia, słodyczy, lodów, napojów, kosmetyków i ma działanie bakteriobójcze i grzybobójcze;
- Muzeum Żeglugi (Maritime Museum), oglądano modele statków i jednostek pływających oraz obrazy o tematyce marynistycznej;
- Zakład Przetwórstwa Owocowego, gdzie poznano tajniki produkcji soków.
Tuż nad plażą Vrontados w miejscu, gdzie znajduje się tzw. skała Homera (Daskalopetra) uczniowie z krajów partnerskich odczytali fragmenty „Odysei” Homera w językach ojczystych. W miejscu tym według legendy poeta nauczał rzemiosła swoich uczniów. Była również możliwość spacerować uliczkami Zamku w Chios, który nadal jest miejscem zamieszkanym, a na jego terenie znajdują się, np. łaźnia turecka, kościół prawosławny, cmentarz turecki, kawiarnie. W drodze powrotnej grupa zwiedziła również stolicę Grecji – Ateny.