Uiszczanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne
Urząd Gminy Blizanów
Blizanów Drugi 52 62 - 814 Blizanów
Tel. 62 7511010, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
UISZCZANIE OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH NIE ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY, A POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE
WYMAGANE DOKUMENTY
Deklaracja - druk dostępny w Urzędzie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce załatw sprawę.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Stanowisko ds. gospodarki odpadami - Włodzimierz Wyborny
pokój nr 16, tel. 62 75 12 134 email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Nie dotyczy.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Opłata płatna jest na podstawie złożonej deklaracji bez wezwania organu.
OPŁATY
Nie dotyczy.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r, poz. 221 ze zm.);
Uchwała nr XLIII/376/2022 Rady Gminy Blizanów z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie zmiany uchwały nr XIX/176/2020 Rady Gminy Blizanów z dnia 15 czerwca 2020 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2022 r. poz. 9110);
Uchwała Nr V/24/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r., poz. 3432);
Uchwała nr XLIII/375/2022 Rady Gminy Blizanów z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za pojemnik lub worek o określonej pojemności, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości , na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2022 r. poz. 9109);
Uchwała nr XX/184/2020 Rady Gminy Blizanów z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2020 r. poz. 5546).
DODATKOWE INFORMACJE
Formularz deklaracji dostępny jest na stronie internetowej: https://www.blizanow.ug.gov.pl/bip w zakładce „gospodarka odpadami komunalnymi”.
Deklarację złożyć można w następujący sposób:
a) w siedzibie Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów;
b) pocztą na adres Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów;
c) przekazać w formie elektronicznej do Urzędu Gminy Blizanów za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem www.epuap.gov.pl - adres skrzynki pocztowej UGB/skrytka, jako załącznik w formacie PDF, podpisany profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym z aktywnym certyfikatem kwalifikowanym;
WYMAGANE DOKUMENTY
Deklaracja - druk dostępny w Urzędzie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce załatw sprawę.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Stanowisko ds. gospodarki odpadami - Włodzimierz Wyborny
pokój nr 16, tel. 62 75 12 134 email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Nie dotyczy.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Opłata płatna jest na podstawie złożonej deklaracji bez wezwania organu.
UISZCZANIE OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA NIERUCHOMOŚCI, />NA KTÓRYCH NIE ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY, A POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNEh5p>
style="text-align: justify;">WYMAGANE DOKUMENTY
style="text-align: justify;">Deklaracja - - druk dostępny w Urzędzie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Jak załatwić sprawę.
style="text-align: justify;">MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
style="text-align: justify;">Referat Rolnictwa Ochrony Środowiska, Gospodarki Gruntami i Gospodarki Lokalnej, Rozwoju Lokalnego, Promocji Gminy i Ewidencji Działalności Gospodarczych
\r\n
>Stanowisko ds. gospodarki odpadami - Włodzimierz Wyborny
style="text-align: justify;">TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
style="text-align: justify;">Nie dotyczy.
style="text-align: justify;">SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
style="text-align: justify;">Opłata płatna jest na podstawie złożonej deklaracji bez wezwania organu.
style="text-align: justify;">OPŁATY
style="text-align: justify;">Nie dotyczy.
style="text-align: justify;">TRYB ODWOŁAWCZY
style="text-align: justify;">Nie dotyczy.
style="text-align: justify;">PODSTAWA PRAWNA
start="1" type="1">
style="text-align: justify;">Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 20123 r, poz. 221399 ze późń. zm.);
style="text-align: justify;">Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21);
\r\n
Ustawa z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. Z 2013 r., poz. 888);
\r\n
>Uchwała Nnr VXLIII/51376/201522 Rady Gminy Blizanów z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie zmiany uchwały nr XIX/176/2020 Rady Gminy Blizanów z dnia 15 czerwca 2020 r. w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2022 r. poz. 9110);
Uchwała Nr V/24/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 4842);
\r\n
Uchwała Nr V/30/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 2912);
\r\n
Uchwała Nr V/24/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015r., poz. 3432);
style="text-align: justify;">Uchwała Nnr VXLIII/3750/201522 Rady Gminy Blizanów z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym, ustalenia stawki tej opłaty i ustale&nia bstawki opłaty; za pojemnik lub worek o określonej pojemności, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości , na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 201522 r. poz. 4910039);
style="text-align: justify;">Uchwała Nnr XX/66184/201520 Rady Gminy Blizanów z dnia 30 czerwca 2020 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 201520 r. poz. 5548436).
w siedzibie Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów;
pocztą na adres Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów;
przekazać w formie elektronicznej do Urzędu Gminy Blizanów za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem www.epuap.gov.pl - adres skrzynki pocztowej UGB/skrytka, jako załącznbikp w formzakładcie PDF, „gospodpisany profilem zkaufanymlub podpiseadam elektronicz komunalnym z aktywnym certyfikatem kwalifikowanym;
”.
style="text-align: justify;">Pierwszą dDeklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości zobowiązany jest złożyć do dnia 22 czerwca 2015 r.
Właściciel nieruchomo��ci jest zobowiązany zło��yć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymido Wójta Gminy Blizanów w terminie 14 dni od dnia powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Wójt Gminy Blizanów określi, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane właściwe dla wybranej przez radę gminy metody, a w przypadku ich braku - uzasadnione szacunki, w tym w przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
Osoby składające deklarację są zobowiązane wpłacać opłatę za gospodarowanie odpadami bez wezwania na rachunek bankowy, u sołtysa lub w kasie Urzędu Gminy Blizanów, w następujących terminach:
style="list-style-type: disc;">
za I kwartał - d
o 15 marca dasób:&nego rokubsp;
za II kwartał - do 15 maja danego roku
za III kwartał - do 15 września danego roku
za IV kwartał - do 15 listopada danego roku
> a) w style="text-align: justify;">(zgoednzibie Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów;
b) pochwałztą Nrna XXVI/272/2013 Radres Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów;
c) przekazać w formie elektronicznej do Urzędu Gminy Blizanów z dnia 17 maja 2013 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/230/2012 Rady Gminy Blizanów z dnia 14 grudnia 2012r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem www.epuap.gov.pl - adres skrzynki pocztowej UGB/skrytka, jako załącznik w formacie PDF, podpisany profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym z aktywnym certyfikatem kwalifikowanym;
WYMAGANE DOKUMENTY
Deklaracja - druk dostępny w Urzędzie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce załatw sprawę.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Stanowisko ds. gospodarowankie odpadami k- Włodzimunalierz Wyborny
pokój nr 16, tel. 62 75 12 134 emai)l: .ug.gov.pl">odpady@blizanow.ug.gov.pl
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Nie dotyczy.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Opłata płatna jest na podstawie złożonej deklaracji bez wezwania organu.
OPŁATY
Nie dotyczy.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy.
UISZCZANIE OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓRYCH NIE ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY, A POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE
WYMAGANE DOKUMENTY
Deklaracja - - druk dostępny w Urzędzie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Jak załatwić sprawę.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Referat Rolnictwa Ochrony Środowiska, Gospodarki Gruntami i Gospodarki Lokalnej, Rozwoju Lokalnego, Promocji Gminy i Ewidencji Działalności Gospodarczych
Stanowisko ds. gospodarki odpadami - Włodzimierz Wyborny
Opłata płatna jest na podstawie złożonej deklaracji bez wezwania organu.
OPŁATY
Nie dotyczy.
TRYB ODWOŁAWCZY
Nie dotyczy.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013 r, poz. 1399 z późń. zm.);
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21);
Ustawa z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. Z 2013 r., poz. 888);
Uchwała Nr VII/512015 Rady Gminy Blizanów w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 4842);
Uchwała Nr V/30/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie zarządzenia poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 2912);
Uchwała Nr V/24/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015r., poz. 3432);
Uchwała Nr VII/50/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym, ustalenia stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 4003);
Uchwała Nr X/66/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 4843).
w siedzibie Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów;
pocztą na adres Urzędu Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów;
przekazać w formie elektronicznej do Urzędu Gminy Blizanów za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem www.epuap.gov.pl - adres skrzynki pocztowej UGB/skrytka, jako załącznik w formacie PDF, podpisany profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym z aktywnym certyfikatem kwalifikowanym;
Pierwszą deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości zobowiązany jest złożyć do dnia 22 czerwca 2015 r.
Właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi do Wójta Gminy Blizanów w terminie 14 dni od dnia powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Wójt Gminy Blizanów określi, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane właściwe dla wybranej przez radę gminy metody, a w przypadku ich braku - uzasadnione szacunki, w tym w przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
Osoby składające deklarację są zobowiązane wpłacać opłatę za gospodarowanie odpadami bez wezwania na rachunek bankowy, u sołtysa lub w kasie Urzędu Gminy Blizanów, w następujących terminach:
za I kwartał - do 15 marca danego roku
za II kwartał - do 15 maja danego roku
za III kwartał - do 15 września danego roku
za IV kwartał - do 15 listopada danego roku
(zgodnie z uchwałą Nr XXVI/272/2013 Rady Gminy Blizanów z dnia 17 maja 2013 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/230/2012 Rady Gminy Blizanów z dnia 14 grudnia 2012r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi).
>Biuro podawcze pokój nr 1 lub za pośrednictwem ePUAP, adlign="right">esm>RM.0143.5.5.2016OŚ- UGB12/skrytkaem>
UISZCZANIE OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI DLA NIERUCHOMOŚCI,NA KTÓRYCH NIE ZAMIESZKUJĄ MIESZKAŃCY, A POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE
Osobą upoważnioną jest Karolinag>WYMAGANE Dominiak Pok. nr 5, tel.: 62 75 12&nbOKUMENTYsp;109trong>
Deklaracja - - druk dostępny w Urzędzie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce <em>Jak załatwić sprawę./p>
PODMIEJSCE ZAŁATAWIENIA SPRAWNA:Y
UsReferata Rolnictwa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o oOchronie przy Środowiska, Gospodarki Gruntami i Gospodarki Lokalnej, Rozwoju Lokalnego, Promocji Gminy (i Ewidencji Dz.iałalności U. z 2022 r., Gospodarcz. 916 ze zm.)ych
<Stanowistko ds. gospodarki odpadami - Włodzimierz Wyborng>TERMINy
Dpokój 1Nr miesiąca5, w tel. 62 7512109 email:rawach szczegóf="mailto:rolnictwo@blizanow.ug.gov.pl">ef="mailto:rolnictwo@blizanow.ug.gov.pl">rolnictwo@blizanow.ug.gov.pl
skomptyle="text-alikgn: justify;">owng>TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
anych do 2 mliesięcy – wydagn: justify;">Nie decotyczjiy.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
DOpłata płatna jest na podstawie złożonej deklaracyji bezj wezwania organu.
OPŁATY:
17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo.
zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy nr 76 84070003 0600 6372 2000 0001 lub w kasie Urzędu Gminy Blizanów.
ustalone decyzją stawki opłat pobieranych za usuwanie drzew i krzewów określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminNie 14 dni od dnia dorętyczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
WYMAGANE DOKUMENTRYB DO UZYSKANIA ZEZDWOLENIŁA NA WYCINKĘ DRZEW I KRZEWÓW:Y
imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4;
nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni,
nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;
miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
projekt planu:
nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska lub
przesadzenia drzewa lub krzewu- jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;
decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15, jeżeli zostało wydane.
Oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanNie fałszywdotych zeznańy.
ZGŁPOSZENIE ZAMIARU USUNIĘCIA DRZESTAWA: PRAWNA
WUstawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2013 r, poz. 1399 z późń. zm.);
Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21);
Ustawa z dnia 13 czerwca 2013r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. Z 2013 r., poz. 888);
Uchwała Nr VII/512015 Rady Gminy Blizanów w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przypez władkścicieli nieruchomości, gdy drzewa rosną na nieruchomościach sktanowiącórych własność osób fizycznyche zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komusuwnalne n(Dz. Urz. Województwa cele nWiezwlkopolskiązanego z 2015 r. poz. 4842);
Uchwała Nr V/30/2015 Rady Gminy Blizanów w sproawie zarządzeniema dziapoboru opłalnościty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa, wyznaczenia inkasentów oraz określenia wysokości wynagrodzenia za inkaso (Dz. Urz. Woj,ewództwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 2912);
Uchwała Nr V/24/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015r., poz. 3432);
Uchwała Nr VII/50/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnym, ustalenia stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 4003);
Uchwała Nr X/66/2015 Rady Gminy Blizanów w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2015 r. poz. 4843).
DODATKOWE INFORMACJE
Formularz deklaracji dostępny jest obowiązany dokonać zgłoszenia do organu, o którym mowa w art. 83a ust. 1, zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na stronie internetowysej: okiss.pl/blizanoścw/">http://bip.wokiss.pl/blizanow/
i 5style="text-align: cm przjustify;">Deklarację złożyć można w następujący sposób:
80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesioedzibie Urzędu Gminoy Blistzaneów, Blizanów Drugoi oraz52, klonu62-814 srebrBlizystegoanów;
65 cm - w przypadku kasztanowca zwycztą naj adres Urzędu Gminegoy Blizanów, robinii akacjowej oraz platanu klonoBlistzaneów Drugoi 52, 62-814 Blizanów;
50przekazać w formie elektronicznej do Urzędu Gminy Blizanów za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej pod adresem www.epuap.gov.pl - adres skrzynki pocztowej UGB/skrytka, jako załącznik w pforzypmadkucie PDF, podpisany profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym z ałktywnym ch gertyfikatuem kwalifikowanków drzew.ym;
ZgPierwszą deklarację o wysokości opłaty za goszepodarowanie, zawiera imię i nazwisko wnioskodawcy, ozdpadami komunalnymi właśczeniciel nieruchomości, zobowiązany której drzewst zło ma bżyć usunięte, oraz rysunek albdo mapkę określającą usytuowadnie drzewa na22 niczeruwchomościa 2015 r.
OWłaściciel nierguchomości jest zobowiązan,y złożyć deklarację o wysokości opłatóy za gospodarym mowanie odpadami komunalnymi do Wójta Gminy Blizanów art. 83a ust. 1, w terminie 214 dni od dnia powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.
W przypadku zmiany danych będączych podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złoszeżyć niaową dokonuje ogklaracjędzin w ctelurminie u14 dni od dnia nastaląpienia, zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji Wójt Gminy Blizanów określi, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę dostępne dane właściwe dla wybranej przez radę gminy metody, a w przypadku ich braku - uzasadnione szacunki, w tym w przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
Osoby składające deklarację są zobowiązane wpłacać opłatę za gospodarowanie odpadami bez wezwania na rachunek bankowy, u sołtysa lub w kasie Urzędu Gminy Blizanów, w następujących terminach:
za I kwartał - do 15 marca danazwy egatuno roku drzewa;
obwodu pniza usII kwartalł - do 15 maja danego na wysrokości 5 cm, a w przypadku, gdy na tej wysokości drzewo:
posiadza III kilkwartał pni - dob 15 worześnia du każdnego z tych pni,roku
style="text-align: justify;">Z(zgodnie oglz uchwał�� Nr XXVI/272/2013 Radzy Gminy Blizanów z dnia 17 maja 2013 r. w sprawie zmiany uchwały Nr XXII/230/2012 Rady Gminy Blizanów z dnia 14 grudnia 2012r. w sprawie określenia terminu, cz��dstotliwości i trybu uiszczania opłat za gosię podarotwanie odpadami kół (notmunatkęlnymi).lip>
</ul>
p start="4">
style="text-align: justify;">Po dokonaniu oględzin organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, w terminie 14 dni od dnia oględzin może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ>DATA nieOSTATNIEGO wniósłPRZEGLĄDU/ sprzeciwu w tym terminie.AKTUALIZACJIlistrong>>
<lip style="text-align: justify;">W przypadku gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich elementów wskazanych w ust. 5, właściwy organ, w drodze postanowienia, nakłada obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni.
Nałożenie obowiązku, o którym mowa w ust. 5, przerywa bieg terminu, o którym mowa w ust. 4.
Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2
012 r7. - Prawo pocztowe (Dz07. U. z 2022 r. poz. 896 z późn. zm.) albo w przypadku, o którym mowa w art. 391 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,(dz. U. z 2021r. poz. 735 z późn. zm.) dzień wprowadzenia do systemu teleinformatycznego.lip>
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w ust. 4, oraz uprawnia do usunięcia drzewa.
W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1.
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, może wnieść sprzeciw w przypadku:
lokalizacji drzewa:
na nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na zieleń lub chronionym innymi zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
na terenach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust.1 pkt 1-5;
spełnienia przez drzewo kryteriów, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 40 ust. 3.
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, wnosi sprzeciw:
jeżeli zgłoszenie dotyczy usunięcia drzewa objętego obowiązkiem uzyskania zezwolenia na usunięcie;
w przypadku nieuzupełnienia zgłoszenia w trybie określonym w ust. 5.
Wydanie ostatecznej decyzji administracyjnej, o której mowa w ust. 5 stanowi podstawę wystąpienia z wnioskiem o wydanie zezwolenia, o którym mowa w art. 83 ust. 1; do zezwolenia nie stosuje się art. 84 ust. 1.
Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,(dz. U. z 2021r. Poz. 2351 ze zm.) a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej, obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Opłata, o której mowa w ust. 13, jest pobierana przez organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1. Przepisy art. 85 i art. 87 stosuje się odpowiednio.
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, udostępnia protokół oględzin (notatkę ), o którym mowa w ust. 4
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, sprawuje kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów rozdziału 4. Do kontroli stosuje się odpowiednio art. 379 i art. 380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska. (dz. U. z 2021r. Poz. 1973 ze zm.)
Biuro podawcze pokój nr 1 lub za pośrednictwem ePUAP, adres- UGB/skrytka
Osobą upoważnioną jest Karolina Dominiak Pok. nr 5, tel.: 62 75 12 109
PODSTAWA PRAWNA:
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2022 r., poz. 916 ze zm.)
TERMIN
Do 1 miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy – wydanie decyzji.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Decyzja.
OPŁATY:
17 zł – opłata skarbowa za pełnomocnictwo.
zapłaty opłaty skarbowej można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy nr 76 84070003 0600 6372 2000 0001 lub w kasie Urzędu Gminy Blizanów.
ustalone decyzją stawki opłat pobieranych za usuwanie drzew i krzewów określa Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie wysokości stawek opłat za usunięcie drzew i krzewów.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
WYMAGANE DOKUMENTY DO UZYSKANIA ZEZWOLENIA NA WYCINKĘ DRZEW I KRZEWÓW:
imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości albo właściciela urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością albo oświadczenie o posiadanym prawie własności urządzeń, o których mowa w art. 49 § 1 Kodeksu cywilnego;
zgodę właściciela nieruchomości, jeżeli jest wymagana, lub oświadczenie o udostępnieniu informacji, o której mowa w art. 83 ust. 4;
nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni,
nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew;
miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu, oraz wskazanie czy usunięcie wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane - określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
projekt planu:
nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy w rozumieniu art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska lub
przesadzenia drzewa lub krzewu- jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;
decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000, w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego wymagane jest ich uzyskanie zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, oraz postanowienie uzgadniające wydawane przez właściwego regionalnego dyrektora ochrony środowiska w ramach ponownej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli jest wymagana lub została przeprowadzona na wniosek realizującego przedsięwzięcie;
zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1-4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15, jeżeli zostało wydane.
Oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
ZGŁOSZENIE ZAMIARU USUNIĘCIA DRZEWA:
W przypadku, gdy drzewa rosną na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia do organu, o którym mowa w art. 83a ust. 1, zamiaru usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:
80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Zgłoszenie, zawiera imię i nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości, z której drzewo ma być usunięte, oraz rysunek albo mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości.
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia dokonuje oględzin w celu ustalenia, odpowiednio:
nazwy gatunku drzewa;
obwodu pnia ustalonego na wysokości 5 cm, a w przypadku, gdy na tej wysokości drzewo:
posiada kilka pni - obwodu każdego z tych pni,
nie posiada pnia - obwodu pnia poniżej korony drzewa.
Z oględzin sporządza się protokół (notatkę).
Po dokonaniu oględzin organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, w terminie 14 dni od dnia oględzin może, w drodze decyzji administracyjnej, wnieść sprzeciw. Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
W przypadku gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich elementów wskazanych w ust. 5, właściwy organ, w drodze postanowienia, nakłada obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni.
Nałożenie obowiązku, o którym mowa w ust. 5, przerywa bieg terminu, o którym mowa w ust. 4.
Za dzień wniesienia sprzeciwu uznaje się dzień nadania decyzji administracyjnej w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu art. 3 pkt 13 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896 z późn. zm.) albo w przypadku, o którym mowa w art. 391 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,(dz. U. z 2021r. poz. 735 z późn. zm.) dzień wprowadzenia do systemu teleinformatycznego.
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, może przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 8, wydać zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w ust. 4, oraz uprawnia do usunięcia drzewa.
W przypadku nieusunięcia drzewa przed upływem 6 miesięcy od przeprowadzonych oględzin usunięcie drzewa może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1.
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, może wnieść sprzeciw w przypadku:
lokalizacji drzewa:
na nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
na terenie przeznaczonym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego na zieleń lub chronionym innymi zapisami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
na terenach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust.1 pkt 1-5;
spełnienia przez drzewo kryteriów, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 40 ust. 3.
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, wnosi sprzeciw:
jeżeli zgłoszenie dotyczy usunięcia drzewa objętego obowiązkiem uzyskania zezwolenia na usunięcie;
w przypadku nieuzupełnienia zgłoszenia w trybie określonym w ust. 5.
Wydanie ostatecznej decyzji administracyjnej, o której mowa w ust. 5 stanowi podstawę wystąpienia z wnioskiem o wydanie zezwolenia, o którym mowa w art. 83 ust. 1; do zezwolenia nie stosuje się art. 84 ust. 1.
Jeżeli w terminie 5 lat od dokonania oględzin wystąpiono o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,(dz. U. z 2021r. Poz. 2351 ze zm.) a budowa ta ma związek z prowadzeniem działalności gospodarczej i będzie realizowana na części nieruchomości, na której rosło usunięte drzewo, organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, uwzględniając dane ustalone na podstawie oględzin, nakłada na właściciela nieruchomości, w drodze decyzji administracyjnej, obowiązek uiszczenia opłaty za usunięcie drzewa.
Opłata, o której mowa w ust. 13, jest pobierana przez organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1. Przepisy art. 85 i art. 87 stosuje się odpowiednio.
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, udostępnia protokół oględzin (notatkę ), o którym mowa w ust. 4
Organ, o którym mowa w art. 83a ust. 1, sprawuje kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów rozdziału 4. Do kontroli stosuje się odpowiednio art. 379 i art. 380 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska. (dz. U. z 2021r. Poz. 1973 ze zm.)