Menu BIP

Urząd Gminy Blizanów

Blizanów Drugi 52   62 – 814 Blizanów

Tel. 62 7511010,  email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

www.blizanow.ug.gov.pl


WPIS/ZMIANA WE WPISIE/WYKRESLENIE - REJESTR DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH
OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI

 

WYMAGANE DOKUMENTY

  1. Wniosek - druk dostępny w Urzędzie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce załatw sprawę,
  2. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  3. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Stanowisko ds. gospodarki odpadami - Włodzimierz Wyborny

pokój nr 16,  tel.  62 75 12 134 email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 7 dni.

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Wydawane jest zaświadczenie.

OPŁATY

50,00 zł za dokonanie wpisu

25,00 zł za dokonanie zmiany we wpisie do rejestru działalności regulowanej

TRYB ODWOŁAWCZY

Nie dotyczy.

PODSTAWA PRAWNA

  1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach  (Dz. U. z 2023 r, poz. 1469 ze zm.);
  2. Rozporządzenie Ministra Środowiska z 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122);
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775);
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111).

 

DODATKOWE INFORMACJE

  1. Wysokość opłaty skarbowej w kwocie 50 zł, określa Załącznik do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111). Opłata ta nie dotyczy przedsiębiorców, którzy z dniem wejścia w życie ustawy (01.01.2012 r.) posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych.
  2. Opłatę uiszcza się gotówką w kasie Urzędu Gminy Blizanów lub przelewem na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy w Pleszewie O/Blizanów nr rachunku 76 8407 0003 0600 6372 2000 0001,
  3. Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
    • firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
    • numer identyfikacji podatkowej NIP,
    • określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
  4. Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności
    w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinno zawierać:
    • firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
    • oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
    • podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

Treść oświadczenia:

„Oświadczam, że:

1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;

2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r, poz. 1469 ze zm).

Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienie następujących wymagań:

  • posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego;
  • utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
  • spełniania wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
  • zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej.
  1. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

07.02.2024 r. 

 

Udostępniony: 06 sierpień 2023 : 06 sierpień 2023 Poprawiono: 07 luty 2024
: Administrator : Administrator
Licznik odwiedzin: 798
Wersje:
2024-02-07 13:05:28 Roman Kliszewski
2024-01-26 09:13:14 Roman Kliszewski
2023-08-07 12:18:02 Administrator
2023-08-07 12:13:33 Administrator