Menu BIP

   Nabór  kandydatów  na ławników – kadencja 2024-2027

wybory uzupełniające

HERB.jpeg

 

W związku z niewystarczającą  liczbą kandydatów na ławników  na kadencję 2024-2027 Prezes  Sądu Okręgowego w Kaliszu  wystąpił z wnioskiem  o przeprowadzenie  wyborów uzupełniających .

Wybory dotyczą  wyboru 1 ławnika do orzekania  z zakresu prawa pracy .

Ustawa prawo o ustroju sądów powszechnych stanowi , że ławnikiem  może być wybrany  ten kto:

  1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
  1. jest nieskazitelnego charakteru;
  2. ukończył 30 lat;
  3. jest zatrudniony, prowadzi działalność gospodarczą lub mieszka w miejscu kandydowania co najmniej od roku;
  4. nie przekroczył 70 lat;
  5. jest zdolny, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika;
  6. posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe

   Do  orzekania  w sprawach z zakresu  prawa pracy ławnikiem  powinna być wybrana osoba wykazująca szczególną  znajomość spraw pracowniczych .

ŁAWNIKAMI NIE MOGĄ  BYĆ:

  1. osoby zatrudnione w sądach powszechnych i innych sądach oraz w prokuraturze;
  2. osoby wchodzące w skład organów, od których orzeczenia można żądać skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego;
  3. funkcjonariusze Policji oraz inne osoby zajmujące stanowiska związane ze ściganiem przestępstw i wykroczeń;
  4. adwokaci i aplikanci adwokaccy;
  5. radcy prawni i aplikanci radcowscy;
  6. duchowni;
  7. żołnierze w czynnej służbie wojskowej;
  8. funkcjonariusze Służby Więziennej;
  9. radni gminy, powiatu i województwa.

 Kandydatów na ławników mogą zgłaszać radom gmin prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane  na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych oraz co najmniej  50 obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru, w terminie do dnia  31 stycznia 2025 r.

 Nie można być ławnikiem jednocześnie w więcej niż jednym sądzie.

 Zgłoszenia kandydatów na ławników dokonuje się na karcie zgłoszenia.

  Do karty  złożonej przez obywateli dołącza się listę osób, zawierającą imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny, PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata.

Uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest pierwsza osoba wymieniona na ww. liście.

Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego na karcie zgłoszenia dołącza się następujące dokumenty:

1)     Informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;

2)     Oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,

3)     Oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także,  że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona,

4)     Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza, podstawowej opieki zdrowotnej , w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 października 2017r. o podstawowej opiece zdrowotnej ( Dz.U. poz. 2217 oraz z 2018r, poz. 1000 i 1544 ,)  stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;

5)     2 zdjęcia zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.

 Wszystkie wymienione dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia.

 Do zgłoszenia kandydata na ławnika dokonanego  na karcie zgłoszenia  przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa dołącza się również  aktualny odpis  z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub  zaświadczenie  potwierdzające  wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące  tej organizacji. Dokumenty powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia.

 Koszt opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Karnego ponosi Skarb Państwa , koszt opłaty za badanie  lekarskie  i za wystawienie zaświadczenia lekarskiego ponosi kandydat na ławnika.

 Koszty opłaty za wydanie informacji z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpisu lub zaświadczenia z innego właściwego rejestru lub ewidencji ponosi  Skarb Państwa  

  

Karty zgłoszenia kandydatów na ławników można składać  w Urzędzie Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52 ,  w dni robocze w godz. 8:00 do 15:30 , pokój nr 3   .

Karty zgłoszenia  oraz wzory oświadczeń   dostępne  są na  stronie Sądu Okręgowego w Kaliszu .

1https://kalisz.so.gov.pl/lawnicy,m,mg,95,211

 

 

 


Szanowni Państwo!

W środę 27 listopada 2024 r. w godz. 9:00 - 13:30, Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu organizuje bezpłatną konferencję w formie webinarium pn.: „Przetwórstwo żywności w ramach RHD: Nowe technologie produkcji i ich wpływ na jakość i bezpieczeństwo produktu”. Konferencja skierowana jest przede wszystkim do rolników, producentów i przetwórców żywności, mieszkańców obszarów wiejskich, a także do instytucji mogących udzielać wsparcia w zakresie rozwoju i wdrażania nowych metod produkcji.

 

KONFERENCJA-WEBINARIUM

„Przetwórstwo żywności w ramach RHD: Nowe technologie produkcji i ich wpływ na jakość i bezpieczeństwo produktu”

Środa 27 listopada 2024 r. godz. 9:00 – 13:30
KONFERENCJA JEST BEZPŁATNA
ZGŁOŚ SIĘ JUŻ TERAZ!

Dział Rozwoju Obszarów Wiejskich Wielkopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu, przy wsparciu Instytutu Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego im. prof. Wacława Dąbrowskiego – Państwowy Instytut Badawczy, organizuje 27 listopada 2024 roku od godz. 9:00 do 13:30, na platformie ClickMeeting, konferencję w formie webinarium pn. „Przetwórstwo żywności w ramach RHD: Nowe technologie produkcji i ich wpływ na jakość i bezpieczeństwo produktu”.

W programie zaplanowaliśmy 6 wykładów, podczas których prelegenci opowiedzą o kwestiach stosowania, w przetwórstwie funkcjonującym w ramach rolniczego handlu detalicznego, nowych technologii produkcji, wpływających na jakość wytworzonego produktu oraz jego bezpieczeństwo względem zdrowia i życia konsumentów.

Konferencja jest skierowana przede wszystkim do producentów i przetwórców żywności, mieszkańców obszarów wiejskich doradców, a także do instytucji mogących udzielać wsparcia w zakresie rozwoju i wdrażania nowych metod produkcji. Zapisz się na konferencję, logując się na stronie internetowej WODR w Poznaniu poprzez zakładkę w menu Wydarzenia/Szkolenia WODR lub bezpośrednio przez Link

Jeśli z powodów technicznych nie możesz zapisać się na konferencje za pomocą aplikacji – prześlij wiadomość na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Temat wiadomości: Konferencja – Przetwórstwo żywności w ramach RHD. W treści wpisz Twoje imię, nazwisko, adres zamieszkania oraz powiat. W odpowiedzi otrzymasz link zapraszający na konferencję.

W sprawach związanych z konferencją należy kontaktować się z Działem Rozwoju Obszarów Wiejskich, tel. 61 863 04 18

 PROGRAM KONFERENCJI:

09:00 – 09:05 Powitanie uczestników i otwarcie konferencji

dr Justyna Winiarska – Dyrektor Wielkopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Poznaniu

09:05 – 09:15 Omówienie celu i zakresu webinarium

Patryk Chabasiński – Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu

dr hab. Dariusz Lisiak, prof. IBPRS-PIB – Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego
im. prof. Wacława Dąbrowskiego - Państwowy Instytut Badawczy

09:15 – 10:15 Rolniczy handel detaliczny – podstawowe informacje i przepisy prawne

Patryk Chabasiński – Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu

10:15 – 10:45  Pozyskiwanie olejów tłoczonych z różnych nasion oleistych na prasach ślimakowych
w gospodarstwach rolnych
dr Sylwia Onacik-Gür – Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego
im. prof. Wacława Dąbrowskiego - Państwowy Instytut Badawczy

10:45 – 11:15 Parametry jakościowe stosowane w handlu ziarnem zbóż

dr Anna Szafrańska – Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego
im. prof. Wacława Dąbrowskiego - Państwowy Instytut Badawczy

11:15 – 11:30 Przerwa

11:30 – 12:00 Bezpieczeństwo zdrowotne produkcji żywności fermentowanej

dr Beata Bartodziejska – Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego
im. prof. Wacława Dąbrowskiego - Państwowy Instytut Badawczy

12:00 – 12:30 Innowacyjne produkty mleczarskie

dr Anna Okoń – Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego
im. prof. Wacława Dąbrowskiego - Państwowy Instytut Badawczy

12:30 – 13:00 Bezpieczne przetwórstwo mięsa w małej skali

dr Piotr Szymański – Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego

im. prof. Wacława Dąbrowskiego - Państwowy Instytut Badawczy

13:00 – 13:30 Podsumowanie i zakończenie konferencji

Patryk Chabasiński – Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu

dr hab. Dariusz Lisiak, prof. IBPRS-PIB – Instytut Biotechnologii Przemysłu Rolno-Spożywczego
im. prof. Wacława Dąbrowskiego - Państwowy Instytut Badawczy

 

Informacja o wysokości podstawowej kwoty dotacji dla oddziałów przedszkolnych oraz statystycznej liczbie uczniów- I Aktualziacja 2024 rok.

Informacja o wysokości podstawowej kwoty dotacji dla oddziałów przedszkolnych oraz statystycznej liczbie uczniów- I Aktualziacja 2024 rok.

 

INFORMACJA

W związku z  pismem Nr AF.0701.7.2024 z dnia  27.08.2024 Powiatowego Lekarza Weterynarii w Kaliszu, w którym to informuje o stwierdzeniu zakażeń dzikich ptaków wirusem Gorączki Zachodniego Nilu  na terenie aglomeracji warszawskiej, zwracamy się do mieszkańców Gminy Blizanów z prośba o zgłaszanie zwiększonych i nietypowych padnięć dzikich ptaków  do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Kaliszu.

Zgłaszać  takie przypadki można  tel.  pod nr  62 7572659  lub e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

K  U  R  E  N  D  A

Urząd Gminy Blizanów informuje, że Starostwo Powiatowe w Kaliszu realizuje przedsięwzięcie polegające na  zbieraniu, transporcie i unieszkodliwianiu azbestu i materiałów zawierających azbest z nieruchomości znajdujących się na terenie gminy Blizanów.

Przedsięwzięcie nie może być realizowane na nieruchomościach zlokalizowanych na terenie Gminy Blizanów, stanowiących gospodarstw rolne należące do beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.

Zainteresowani właściciele nieruchomości powinni:

  1. Złożyć Wniosek na obowiązującym formularzu

Dokumenty dostępne są:

  1. W Urzędzie Gminy Blizanów, w Referacie Rolnictwa i Ochrony Środowiska – pok. nr 5. Informacja telefoniczna 62 75 12 109
  2. Na stronie: https://www.blizanow.ug.gov.pl/bip , w zakładce – Informacje, ogłoszenia.

Wypełnione Wnioski wraz z załącznikami  należy składać w Urzędzie Gminy, pok. nr 5 w  terminie od dnia 22.07.2024r. do  06.08. 2024r.

 

Wnioskodawca ubiegający się o przyznanie dotacji, stanowiącej pomoc de minimis wraz z wnioskiem o udzielenie dotacji obowiązany jest przedłożyć:

  • wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie otrzymało w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy w tym okresie,
  • informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz. 311 z późn. zm.)

Wnioskodawca ubiegający się o przyznanie dotacji, stanowiącej pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy zobowiązany jest przedłożyć:

  • Wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w ciągu trzech minionych lat, albo oświadczenia o wysokości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieprzyznaniu pomocy w tym okresie,
  • Informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz.311 z późn. zm.) albo w rozporządzeniu rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010r. w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis oraz pomoc de minimis w rolnictwie i rybołówstwie(Dz. U. Nr 21, poz. 810)

*A1.4.1 Inwestycje na rzecz dywersyfikacji i skracania łańcucha dostaw produktów rolnych i spożywczych oraz budowy odporności podmiotów uczestniczących w łańcuchu. (Wsparcie do wymiany pokryć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwach rolnych.)

         WNIOSEK                                                                                                                    

Wójt Gminy Blizanów

                                                                                                                     Sławomir Musioł

 


Szanowni Państwo,
Gmina Blizanów przystąpiła do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji – podstawowego dokumentu uchwalanego przez Radę Gminy Blizanów, umożliwiającego
przeprowadzenie kompleksowych działań rewitalizacyjnych, tj. przywrócenia do życia zdegradowanych części Gminy (obszarów kryzysowych), uzupełnienie o nowe funkcje
tak, aby mieszkańcom żyło się lepiej, lepiej pracowało i spędzało czas wolny na tym terenie. Rewitalizacja to połączone ze sobą przedsięwzięcia mające na celu
podniesienie jakości życia, również poprzez zaktywizowanie i zintegrowanie lokalnej społeczności.
Jedną z form udziału społeczności lokalnej w tworzeniu tego dokumentu jest badanie ankietowe. Jego celem jest poznanie Państwa opinii na temat aktualnych potrzeb w
zakresie rewitalizacji przestrzeni gminnej oraz oczekiwanych działań, mających na celu ożywienie społeczno-gospodarcze. Z tego powodu prosimy Państwa o poświęcenie kilku
minut na wypełnienie niniejszego formularza.


Ankieta jest anonimowa, a jej wyniki będą wykorzystane tylko na potrzeby opracowania.

Z poważaniem
/-/mgr inż. Sławomir Musioł

Ankietę można wypełnić pod adresem :   https://gpr-blizanow.webankieta.pl/

 

 

 

Poszkodowani rolnicy i producenci rolni mogą składać wnioski o dokonanie szacowania szkód w gospodarstwach rolnych 2024 r. w Urzędzie Gminy Blizanów związanych z niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi.

Warunkiem szacowania szkód przez Komisję jest złożenie wniosku oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, które są niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód.

Należy zachować zgodność danych zawartych we wniosku o przyznanie płatności obszarowych na bieżący rok składanym do ARiMR (dot. producentów rolnych korzystających z płatności obszarowych).

 

Wniosek o oszczowanie szkód

 


Informaja w sprawie ustalenia podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli przy szkołach podstawowych i szkół prowadzonych przez Gminę Blizanów, statycznej liczby dzieci uczniów do nich uczęszczających oraz najbliższej Gminy- I aktualizacja 2024 r.

Informaja w sprawie ustalenia podstawowej kwoty dotacji dla przedszkoli przy szkołach podstawowych i szkół prowadzonych przez Gminę Blizanów, statystycznej liczby dzieci uczniów do nich uczęszczających oraz najbliższej Gminy- I aktualizacja 2024 r.

 

Wykaz pracodawców, którym została udzielona pomoc De Minimis w 2023 roku- Dofinansowanie Kosztów Kształcenia Młodocianych Pracowników

 Wykaz Pracodawców- De Minimis 2023 rok

Blizanów Drugi, dnia 2.01.2024 roku

Kierownik

Urzędu Stanu Cywilnego

w Blizanowie

 

Szanowni Państwo!

Przypominam, że w roku 2024 małżeństwa które obchodzą Złote Gody

mogą otrzymać

Medal Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie”.

Z uwagi na to, że procedura przyznawania medali jest dość długa (około 6 miesięcy) uprzejmie proszę o jak najszybsze skontaktowanie się do dnia 24.01.2024 roku.

Bliższe informacje można uzyskać telefonicznie:

Telefon: 62-75-12-106

 

Zgłoszenia można dokonać:

Urząd Stanu Cywilnego w Blizanowie

Blizanów Drugi 52

Obwieszczenie Wojewody Wielkopolskiego - w sprawie przeprowadzenia kwalifikacji wojsowych w 2024r.

 

Nowe taryfy zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Blizanów

Działając w trybie art. 24e ust. 2 Ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, Wójt Gminy Blizanów informuje o zatwierdzeniu przez Dyrektora RZGW w Poznaniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie nowej taryfy dla usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Blizanów na okres 3 lat.

Zatwierdzona taryfa wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia na stronie BIP Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, tj. z dniem 27 stycznia 2024 r.

Załączniki:

- Decyzja Dyrektora RZGW w Poznaniu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie

- Taryfa dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na okres 3 lat obowiązująca na terenie gminy Blizanów

 

 

INFORMACJA o Podmiotach wpisanych do rejestru działalności regulowanej prowadzonej przez Wójta Gminy Blizanów

Przedsiębiorstwa uprawnione do odbioru nieczystości ciekłych :

1. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych "PUK" S.A w Kaliszu - ul. Bażańcia 1A 62 - 800 Kalisz

2. Przedsiębiorstwo Oczyszczania Miasta "EKO" Sp. z o.o. - ul. Łódzka 19  62 - 800 Kalisz

3. Alicja Krawczyk - Piotrów 39  62 -812 Jastrzębniki

4. Zakład Usług Komunalnych w Blizanowie- Blizanów Drugi 5A, 62 - 814 Blizanów

5. Spółdzielnia Kółek Rolniczych w Stawiszynie- Długa Wieś Druga 23B, 62 - 920 Stawiszyn

6. WC Serwis Sp. z o.o. Spółka Komandytowa- ul. Szybowa 2, 41-808 Zabrze

7. SEGOPOL Sebastioan Gołąb Kalisz ul. Jagodowa 20

8. Zakład Wielobranżowy Buchnajzer Marek, Tymianek 20, 62-840 Koźminek

9. EKO-AD Usługi Asenizacyjne i Wynajem Kontenerów Adam  Deca , Tymianek 21, 62-840 Koźminek

10. Firma Usługowo Handlowa JARTEX Szczepan Jarantowski, ul. Zakopiańska 12, 62-800 Kalisz

11. Firma WNP-TRANS łukasz Bazela, Pawłówek 49A, 62-800 Kalisz

12 DarEko Usługi Transportowe Dariusz Kwaśniewski 63-313 Chocz ul. Bursztynowa 12

13. Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej  sp. z o.o. w Stawiszynie  ul. Kaliska 14   62 - 820 Stawiszyn

14. mToilet Sp. z o.o. ul. Toruńska 31, 03-226 Warszawa

15. WCTRON SP.z o.o.  Wyb. Juliusza Słowackiego 9, 50-406 Wrocław

Jednoczesnie informujemy ze  niewykorzystane i przeterminowane  leki są zbierane  w specjalnych pojemnikach ustawionych na terenie Ośrodków Zdrowia w Blizanowie i w Jastrzębnikach.

Obwieszczenie Wójta Gminy Blizanów z dnia 19 kwietnia 2024 o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego