Menu BIP

Kontakt

Urząd Gminy Blizanów pokój nr 9 i 10
tel. 62 7511010 w. 139
62 7511066 w. 139
62 7512139

Osoby pracujące w referacie

Kierownik referatu
Janusz Nowak
Inspektor
Justyna Stasiak
Referent
Dominika Szymańska
Podinspektor
Malwina Sodolska

Zakres działania

1. Przygotowanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy
 
2. Koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych
 
3. Koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
 
4. Przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów
 
5.Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
 
6. Ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowywanie wyników tejoceny
 
7. Dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzania lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
 
8. Prowadzenie spraw związanych z roszczeniemi finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego
 
9. Prowadzenie spraw związanych z ustaleniami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu
 
10. Prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
 
11. Rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu
 
12. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjograficznychoraz numeracji nieruchomości
 
13. Projektowanie przebiegu dróg
 
14. Budowę modernizację i chronę dróg
 
15. Zarządzanie drogami
 
16. Określenie szszególnego korzystania z dróg w tym wykorzystywanie pasów drogowych na cele niekomunikacyjne
 
17. Dokonywanie zamówień publicznych
 

Kontakt

Urząd Gminy Blizanów pokój nr 2
tel.  62 7511066 w.103
62 7511010 w.103
62 7512103
Osoby pracujące w dziale
St. Inspektor Krzysztof Bączkiewicz

Zakres działania
1. Meldowanie na pobyt stały
 
2. Wymeldowywanie z pobytu stałego
 
3. Meldowanie na pobyt czasowy
 
4. Wymeldowywanie z pobytu czasowego
 
5. Nadawanie numerów ewidencyjnych KOM
 
6. Prowadzenie kartoteki KOM i skorowidza alfabetycznego oraz w systemie informatycznym
 
7. Prowadzenie rejestru stałych mieszkańców
 
8. Prowadzenie rejestru byłych mieszkańców
 
9. Prowadzenie kartoteki przejściowej
 
10. Prowadzenie skorowidza pobytu czasowego osób zameldowanych ponad 2 miesiące
 
11.Wspólpraca z innymi jednostkami administracyjnymi z zakresu kontroli ruchu ludności
 
12. Współpraca z miejscowym Urzędem Stanu Cywilnego, a stanowiskiem pracy do spraw obronnych
 
 

Kontakt

Urząd Gminy Blizanów Referat Oświaty 
Janków Pierwszy 101a
tel. 62  7511431
62 7511439

Osoby pracujące w referacie

Kierownik Referatu 
Joanna Włodarczyk

 

Zastępca Głównego Księgowego
Elżbieta Jędrusiak
 
Inspektor
Elżbieta Jędrusiak
 
Podinspektor
Anna Ratajczyk
 
Inspektor
Emilia Frelicka
 
Inspektor
Dorota Iglik

 

Pomoc Administracyjna
Izabela Dwórczyk

 

Pomoc Administracyjna
Dawid Biesiada
 
Zakres działania
1. Zakładanie, przekształcanie i likwidowanie gminnych jednostek oświatowych
 
2. Utrzymywanie jednostek oświatowych
 
3. Kształtowanie sieci przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów
 
4. Zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów
 
5. Zapewnienie dzieciom do lat 6 rocznego przygotowania przedszkolnego
 
6. Zapewnienie transportu dzieci do i ze szkoły
 
7. Obsługi ekonomiczno - finansowej jednostek oświatowych i nadzoru nad nim w tym zakresie
 
8. Powierzania stanowisk kierowniczych w oświacie i odwoływania z tych stanowisk
 
9. Oceniania dyrektorów jednostek oświatowych
 
10. Zatrudniania dyrektorów tych jednostek jako pracowników - nauczycieli
 
11. Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników
 
12. Kontrola obowiązku nauki
 
13. Stypendia i nagordy dla uczniów
 

Osoby Pracujące w referacie

Kierownik Referatu 
Karina Walczak
 
Inspektor
Roman Kliszewski
 
Podinspektor
Karolina Dominiak
 
Referent
Karolina Łuczak
 

Kontakt

Urząd Gminy Blizanów pokój nr 5
tel.  62 7511010 wew. 109
62 7511066 wew. 109
62 7512148
tel. fax  62 7512109

Zakres działania

Do zadań referatu należy prowadzenie spraw z zakresu:

 
A. Rolnictwa
 
Gospodarki Gruntami i wywłaszczaniu nieruchomości, a w szczególności związanych z:
  1. gospodarowaniem i zarządaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywanie, oddawanie w uzytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywanie na cele szczególne
  2. ustalaniem ich wartości
  3. organizowaniem przetargów na zbywanie prawa własności, prawa uzytkowania wieczystego nieruchomości stanowiacych własnośc Gminy
  4. nabywaniem nieruchomosci i niezbędnych dla realizacji zadań Gminy
  5. komunalizacją gruntów
  6. prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych
  7. tworzeniem zasobu gruntów i gospodarowaniem nim - zgodnie z zasadami okreslonymi w przepisach obowiazującego prawa
  8. wyposażaniem gruntów w urządzenia komunalne - wspólnie z Zakładem Usług Komunalnych
  9. zagospodarowaniem wspólnot gruntowych

B. Ochrony środowiska i rolnictwa

  1. łowiectwa
  2. zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych
  3. ochrony i kształtowania środowiskaw tym:
    1. zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów
    2. ograniczeń dotyczących maszyn i urządzeń technicznych
    3. ochrony środowiska przed odpadami
    4. utrzymanie porządu i czystości
  4. ochrony gruntów rolnych i leśnych w tym:
    1. przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze lub nielesne
    2. wyłączania gruntów z produkcji
    3. rolniczego wykorzystania gruntów
    4. rekultywacji nieużytków oraz zdewastowanych i zdegradowanych oraz użyźniania innych gruntów
  5. przeciwdziałaniu nieformalnemu obrotowi ziemią
  6. nasiennictwa
  7. gospodarki wodnej
  8. ochrona powietrza atmosferycznego

C. Działalność Gospodarcza

  1. obsługa centralnej ewidencji działalności gospodarczej

D. Ochrona zdrowia

  1. tworzenia i utrzymania oraz przekształczania i likwidacji zakładów opieki zdrowotnej
  2. zwalczaniu chorób zakaźnych

E. Kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnatrz

  1. opracowywaniem programów gospodarczych, w tym wykonywaniem prac studialnych i prognostycznych
  2. analizowanie i diagnozowanie zjawisk społecznych i gospodarczych występujących na obszarze Gminy i gmin sąsiednich
  3. gromadzenie informacji o Gminie i przygotowywanie materiałów promujących Gminę na zewnątrz
  4. organizowanie współpracy Gminy z zagranicą

F. Gospodarki komunalnej i lokalowej

  1. zarządzaniem gminnym zasobem lokalowym oraz nieruchomosciami i budynkami
  2. dodatków mieszkanowych
  3. przyznawania lokali mieszkalnych w tym socalnych i zastępczych oraz zapewnienia w razie potrzeby czasowego zakwaterowania osób zwolnionych z zakładów karnych
  4. zarządu nieruchomościami wspólnymi
  5. przejmowania zakładowych budynków mieszkalnych
  6. egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej
  7. stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości zabudowane
  8. tworzenie i utrzymanie terenów zielonych
  9. cmentarzy  

G. Koncesje alkoholowe.

  1. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
  2. Naliczanie i rozliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w związku ze zlozonymi oświadczeniami o wysokości sprzedaży

Kontakt

Urząd Gminy Blizanów pokój nr 6
tel. 62 7511066
      62 7511010

Osoba pracująca w sekretariacie

Referent
Iza Włodkowska
Zakres działania
1. Przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz i wewnątrz urzędu
 
2. Prowadzenie ewidencji korespondencji
 
3. Prowadzenie centralnego rejestru skarg, wniosków, petycji oraz innych pism wpływających do urzędu
 
4. Przygotowanie pomieszczeń i obsługa - w tym protokołowanie - spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta i Sekretarza
 
5. Prenumerata czasopism i dzienników urzędowych
 
6. Nadzór nad przechowywaniem pieczęci urzędowych
 
7. Przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioskioraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem lub Sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych referatów czy samodzielnych stanowisk pracy
 
8. Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników
 
9. Organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników
 
10. Przygotowanie projektów planów urlopów wypoczynkowych
 
11. Zapewnienie warunków do zapewnienia prowadzenia działalności Urzędu jako pracodawcy
 
12. Przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy
 
13. Ewidencja czasu pracy pracowników
 
14. Kompletowanie wniosków emerytalno rentowych
 
15. Okresowa analiza stanu BHP
 
16. Stwierdzenie zagrożeń zawodowych
 
17. Przeprowadzenie kontroli warunków pracy i zgłaszanie wnisków dotyczących poprawy warunków BHP
 
18. Przygotowanie projektów wewnętrznych, zarządzeń, instrukcji dotyczących BHP
 
19. Rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy
 
20. Udział w dochodzeniach powypadkowych
 
21 Współdziałanie ze społeczną inspekcją pracy i udział w pracy zakładowej komisji BHP
 
 

Kontakt

 
Urząd Gminy Blizanów pokój nr 7
tel/fax  627641113

Sekretarz Gminy i Radca Prawny

Sekretarz Gminy
Sławomir Czapski
 
Radca Prawny Urzędu
mgr Barbara Spierz
 

Zakres działania

Sekretarz Gminy 
 
1. Opracowywanie projektów zmian Regulaminu
 
2. Opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy
 
3. Opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy
 
4. Nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr
 
5. Przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu
 
6. Nadzór nad przygotowaniem projektów zarządzeń Wójta
 
7. Wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych
 
8. Koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem Środków trwałych
 
9. Koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami referentów i spisami
 
10. Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta
 
11. Wójt może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu Sekretarzowi Gminy
 
Radca Prawny 
 
Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu
 
 

Kontakt

Urząd Stanu Cywilnego w Blizanowie
62 - 814 Blizanów
 
Tel. 627511066 w. 16
627511010 w. 16
627512106
Pokój nr 4 i 2 w Urzędzie Gminy Blizanów

SALA ŚLUBÓW Znaduje sie pod adresem Blizanów Drugi 5a

Osoby pracujące w Urzędzie Stanu Cywilnego

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Blizanowie
Natalia Szrama
Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Blizanowie
Paweł Urbaniak

 
Zakres działania Urzędu Stanu Cywilnego
1. Rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób
 
2. Sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego
 
3. Sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń
 
4. Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych
 
5. Przyjmowanie oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego
 
6. Stwierdzania legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa
 
7. Wskazywania kandydata na opiekuna prawnego
 
8. Wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu
 
9. Prowadzenie całokształtu dokumentacji w sprawie wydania dokumentów stwierdzających tożsamość
 

Kontakt

Urząd Gminy Blizanów
pokój nr 2
Tel. 627511066 w. 103
627511010 w. 103
627512103

Osoby pełniące funkcje

Inspektor

Kontakt

Urząd Gminy Blizanów
pokój 15
Tel. 627511066 wew. 34
627511010 wew. 34
627512134

Osoby pracujące w dziale

Inspektor
Włodzimierz Wyborny

 

Zakres działania

 

  1. Deklaracja - opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości zamieszkałych.
  2. Deklaracja - opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości,
    na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
  3. Wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  4. Zmiana wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  5. Wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
  6. Odroczenie/rozłożenie na rat/umorzenie zaległości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  7. Egzekucja zaległej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
  8. Obsługa Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych w Zagorzynie.

 

Kontakt

Urząd Gminy Blizanów
pokój nr 13 i 14
tel. 7511850
627511010 w. 32
627511066 w. 32
627512132

Osoby pracujące w dziale

Skarbnik Gminy
Cezary Korzeniewski
 
Inspektor
Bożena Żórawicz
 
Z-ca Skarbnika
Elżbieta Kupaj

 

Zakres działania

1. Przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy
 
2. udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu gminy
 
3. Zapewnienie obsługi finansowo - księgowej i kasowej Urzędu
 
4. Uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy
 
5. Przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków w sakresie sprawozdawczości
 
6. Sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych
 
7. Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego
 
 

Uchwały obowiązujące

Uchwała Rady Gminy Blizanów Nr XXI/215/2012  z dnia 8  listopada 2012r. w sprawie obnizenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia wysokości podatku  rolnego w 2013r.
 
Uchwała Rady Gminy Blizanów Nr XXI/216/2012 z dnia 8 listopada 2012r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na obszarze Gminy Blizanów na 2013 rok.
 
Uchwała Rady Gminy Blizanów Nr XXI/217/2012 z dnia 8 listopada 2012r. w sprawie określenia rocznych stawek podatku od środków transportowych na 2013 rok.
 
Uchwała Rady Gminy Blizanów Nr XXX/310/2013 z dnia 7 listopada 2013r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na  obszarze Gminy Blizanów na 2014 rok.
 
Uchwała Rady Gminy Blizanów Nr XXX/312/2013 z dnia 7 listopada 2013r. w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia wyskoności podatku rolnego w 2014r. 
 
Uchwała Rady Gminy Blizanów Nr XXX/311/2013 z dnia 7 listopada 2013r. w  sprawie określenia wyoskości stawek podatku od środków transportowych na 2014 rok.  oraz Rady Gminy Blizanów Nr XXXI/327/2013 z dnia 5 grudnia 2013r. w sprawie sprostwania błedu pisarskiego w uchwale  Nr XXX/311/2013 Rady Gminy Blizanów z dnia 7 grudnia 2013r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2014r.
 
Kontakt
Urząd Gminy Blizanów
pokój 15 i 16
Tel. 627511066 wew. 30
627511010 wew. 30
627512130

Osoby pracujące w dziale

Referent
Agata Odwald
 
Inspektor
Alina Jasiak 
 
Referent
Jagoda Olszyna

Zakres prac w dziale

1. Wymiar podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości
 
2. Pobór podatków od środków transportowych i od posiadania psów
 
3. Prowadzenie ewidencji gruntów do celów podatkowych
 
4. Udzielanie ulg ustawowych tj. ulg z tytułu kupna gruntów na utworzenie lub powiększenie gospodarstwa rolnego, ulg żołnierskich, ulg inwestycyjnych
 
5. Księgowanie wpłat na kontach podatników
 
6. Wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych
 
7 Wydawanie zaświadczeń o gospodarstwach rolnych
 
8. Wystawianie zaświadczeń o zaległościach podatkowych
 
9. Wystawianie zaświadczeń uprawniających rolników do nabycia bonów paliwowych
 

Udostępniony: 09 sierpień 2023 : 09 sierpień 2023 Poprawiono: 22 lipiec 2024
: Administrator : Administrator
Licznik odwiedzin: 2844
Wersje:
2024-07-22 06:40:23 Roman Kliszewski
2024-07-22 06:39:48 Roman Kliszewski
2024-06-21 09:55:05 Roman Kliszewski
2024-03-20 10:05:39 Roman Kliszewski
2024-03-15 09:52:16 Roman Kliszewski
2024-02-07 12:50:05 Roman Kliszewski
2024-01-12 10:39:16 Roman Kliszewski
2023-12-06 12:42:06 Dawid Biesiada
2023-11-29 12:30:39 Roman Kliszewski
2023-11-29 12:20:28 Roman Kliszewski