Tel. 62 7511010, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
DOSTĘP DO INFORMACJI PUBLICZNEJ
Urząd Gminy Blizanów
Blizanów Drugi 52 62 – 814 Blizanów
Tel. 62 7511010, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wniosek – druk dostępny w Urzędzie i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej w zakładce Jak załatwić sprawę.
Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest przedstawiona w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Sekretariat – Iza Włodkowska
Tel. 62 7511010, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: (2013-09-13 08:04:17)
zaakceptowanie treści informacji: (2013-09-13 08:04:26)
&nbs/BIP/Sekretariat/20250303113340441.p;df"> Zarządzenie Nr 116/2024 Wójta Gminy Blizanów z dnia 23 grudnia 2024r. w sprawie wprowadenbia Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnycha>p>
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: (2013-09-13 08:04:17)
zaakceptowanie treści informacji: (2013-09-13 08:04:26)
Zarządzenie Nr 116/2024 Wójta Gminy Blizanów z dnia 23 grudnia 2024r. w sprawie wprowadenbia Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
>>Regulamin Zakładowego Funduszy Świadczeń Socjalnych Urzędu Gminy Blizanów, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Blizanowie, Gminnej Biblioteki Publicznej w Blizanowie , Gminnego Ośrodka Kultury w Blizanowie i Zakładu Usług Komunalnych w Blizanowie.
Załacznik Nr 1 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 2 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 3 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 4 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 5 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 6 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 7 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 8 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 9 do regulaminu ZFŚS
Załacznik Nr 10 do regulaminu ZFŚS
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: (2013-09-13 08:04:17)
zaakceptowanie treści informacji: (2013-09-13 08:04:26)
Zarządzenie Nr 116/2024 Wójta Gminy Blizanów z dnia 23 grudnia 2024r. w sprawie wprowadenbia Regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych
Regulamin Zakładowego Funduszy Świadczeń Socjalnych Urzędu Gminy Blizanów, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Blizanowie, Gminnej Biblioteki Publicznej w Blizanowie , Gminnego Ośrodka Kultury w Blizanowie i Zakładu Usług Komunalnych w Blizanowie.
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
wprowadzenie informacji do podstrony BIP: (2013-09-13 08:04:17)
zaakceptowanie treści informacji: (2013-09-13 08:04:26)
2024-08-27 10:03:33
Roman Kliszewski
Zmiany w tej wersji
ROZPATRYWANIE SKARG I WNIOSKÓW
Urząd Gminy Blizanów
Blizanów Drugi 52 62 – 814 Blizanów
Tel. 62 7511010, email: sekretariat@blizanow.ug.gov.pl
www.blizanow.ug.gov.pl
Sprawa:
Rozpatrywanie skarg i wniosków
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Gminy Blizanów, Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów
Sekretariat, tel. 62 75 11 010
Komórka odpowiedzialna:
Stanowisko ds. sekretariatu i kadr
Wymagane dokumenty:
Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP.
Opłaty:
Nie pobiera się
Termin załatwienia sprawy:
Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
Podstawowe informacje:
Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
sprawy ulepszenia organizacji,
wzmocnienia praworządności,
usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
ochrony własności,
lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.
Do 14 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Udostępnieniu na wniosek podlega informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje podmiot obowiązany do udostępnienia, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, podmiot obowiązany do udostępnienia, powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być udostępniona niezwłocznie. W takim przypadku, jeżeli w terminie 14 dni od powiadomienia wnioskodawca nie złoży wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub w formie wskazanych w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji umarza się.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji odmawiającej udostępnienia informacji publicznej odwołanie rozpoznaje się w terminie 14 dni. W przypadku skarg złożonych w postępowaniu o udostępnienie informacji publicznej przekazanie akt i odpowiedzi na skargę następuje w terminie 15 dni od dnia otrzymania skargi. Skargę rozpatruje się w terminie 30 dni od dnia otrzymania akt wraz z odpowiedzią na skargę. Podmiotowi, któremu odmówiono prawa dostępu do informacji publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na ochronę danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa, służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia powództwa do sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji. Sądem właściwym do orzekania w ww. sprawach, jest sąd rejonowy właściwy ze względu na siedzibę podmiotu, który odmówił udostępnienia informacji publicznej.
PODSTAWA PRAWNA
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022r. , poz.902).
DODATKOWE INFORMACJE
Informację publiczną stanowi każda informacja o sprawach publicznych.
Prawo dostępu do informacji publicznej przysługuje każdemu, a jego ograniczenie wynika jedynie w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych, a także ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze ogłaszania ich w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu lub w odpowiedzi na wniosek złożony przez zainteresowanego, a także w niektórych sytuacjach w formie pisemnej lub ustnej bez uprzedniego złożenia wniosku. Poza tym, informacja publiczna może być udostępniona w drodze wyłożenia lub wywieszenia w miejscu ogólnie dostępnym.