Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Wsparcie w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej dla trzech szkół podstawowych w Gminie Blizanów”,
nr FEWP.06.07-IZ.00-0057/24
- 1
Informacje ogólne
- Regulamin niniejszy określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów, nauczycieli oraz rodziców/ opiekunów prawnych uczniów w projekcie pn.: „Wsparcie w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej dla trzech szkół podstawowych w Gminie Blizanów” w następujących placówkach będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Blizanów:
Lp. |
Nazwa placówki |
Adres |
1. |
Szkoła Podstawowa im. Romualda Traugutta w Blizanowie w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Blizanowie Drugim |
Blizanów Drugi 56, 62-814 Blizanów |
2. |
Szkoła Podstawowa w Jankowie Pierwszym w Zespole Szkół w Jankowie Pierwszym |
Janków Pierwszy 78, 62-814 Blizanów |
3. |
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Piotrowie w Zespole Szkół w Piotrowie |
Piotrów 65, 62-814 Blizanów |
- Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu 6: Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 6.7. Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe, Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 (FEW) współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
- Beneficjentem projektu jest Gmina Blizanów.
- Biuro projektu mieści się w:
Lp. |
Nazwa placówki |
Adres |
1. |
Urząd Gminy Blizanów |
Blizanów Drugi 52, 62-814 Blizanów |
- Projekt realizowany jest w okresie od 11.2024 do 31.01.2027 w placówkach wymienionych w § 1, punkt 1, dla których organem prowadzącym jest Gmina Blizanów.
- Ilekroć poniżej jest mowa o:
- Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie pn.: „Wsparcie w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej dla trzech szkół podstawowych w Gminie Blizanów”, nr FEWP.06.07-IZ.00-0057/24, w Gminie Blizanów;
- Uczestnikach – rozumie się przez to osoby biorące udział w działaniach realizowanych w ramach projektu;
- Uczniach – rozumie się przez to uczniów szkoły podstawowej objętej wsparciem;
- Nauczycielach – rozumie się przez to nauczycieli/nauczycielki (w tym Dyrektorów) pracujących w szkole objętej wsparciem;
- Rodzicach/ Opiekunach prawnych uczniów – rozumie się przez to rodziców i opiekunów prawnych uczniów szkoły podstawowej objętej wsparciem;
- Specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne – indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów, o których mowa rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 532 oraz z 2017 r. poz. 1643) oraz w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017, poz. 1591 z późn. zm.), zwanym dalej: rozporządzeniem MEN o pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- 2
Cele i zakres wsparcia
- Głównym celem projektu jest wsparcie szkół podstawowych w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej w Gminie Blizanów poprzez dostosowanie budynków oraz pomieszczeń szkół na potrzeby osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami, podnoszenie kompetencji kadr w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz organizację zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami i o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a także wsparcie specjalistyczne dla osób z otoczenia uczniów w terminie 01.11.2024 r. – 31.01.2027 r. (tj. 27 miesięcy).
Efektem projektu będzie osiągnięcie wskaźników:
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 3 placówki,
- Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami –
3 obiekty, - Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 82 osoby,
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 3 placówki,
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 17 osób,
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 82 osoby,
- Liczba obiektów dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 3 obiekty,
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 27 osób,
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 15 osób,
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 66 osób.
- Realizacja projektu nastąpi w roku szkolnym 2024/2025, 2025/2026 i 2026/2027 i będzie obejmowała realizację następujących form wsparcia:
- Zadanie 1 Dostosowanie Szkoły Podstawowej im. Romualda Traugutta w Blizanowie do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami w terminie 01.04.2025 r. - 31.08.2025 r.
- Zadanie 2 Dostosowanie Szkoły Podstawowej w Jankowie Pierwszym do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami w terminie 01.04.2025 r. - 31.08.2025 r.
- Zadanie 3 Dostosowanie Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piotrowie do potrzeb uczniów z niepełnosprawnościami w terminie 01.04.2025 r. - 31.08.2025 r.
- Zadanie 4 Podnoszenie kompetencji kadry Szkoły Podstawowej im. Romualda Traugutta w Blizanowie w terminie 01.11.2024 r. - 31.08.2026 r.
- Zadanie 5 Podnoszenie kompetencji kadry Szkoły Podstawowej w Jankowie Pierwszym w terminie 01.11.2024 r. - 30.06.2025 r.
- Zadanie 6 Podnoszenie kompetencji kadry Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piotrowie w terminie 01.11.2024 r. - 30.06.2025 r.
- Zadanie 7 Organizacja zajęć specjalistycznych w Szkole Podstawowej im. Romualda Traugutta w Blizanowie w terminie 01.11.2024 r. - 31.01.2027 r.
- Zadanie 8 Organizacja zajęć specjalistycznych w Szkole Podstawowej w Jankowie Pierwszym w terminie 01.11.2024 r. - 31.01.2027 r.
- Zadanie 9 Organizacja zajęć specjalistycznych w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Piotrowie w terminie 01.11.2024 r. - 31.01.2027 r.
- 3
Zasady rekrutacji i kwalifikacji uczestników
- Rekrutacja do projektu odbędzie się w 01.2025 roku i cyklicznie w trakcie trwania projektu. Skierowana będzie do uczniów oraz nauczycieli, jak również rodziców/opiekunów prawnych uczniów uczęszczających do placówek objętych wsparciem. Za rekrutację odpowiedzialna będzie Dyrekcja placówek oraz powołana zostanie komisja rekrutacyjna.
Rekrutacja składać się będzie z dwóch etapów:
I ETAP – kryteria formalne (obligatoryjne)
- Uczeń – uczeń szkoły podstawowej objętej wsparciem. Weryfikacja – zaświadczenie wydane przez dyrektora szkoły.
- Nauczyciel - osoba pracująca w szkole podstawowej objętej wsparciem. Weryfikacja – zaświadczenie wydane przez dyrektora szkoły.
- Rodzic/ opiekun prawny ucznia - rodzic/opiekun prawny ucznia szkoły podstawowej objętej wsparciem. Weryfikacja – zaświadczenie wydane przez dyrektora szkoły.
II ETAP – kryteria merytoryczne (premiujące) dotyczyć będą przede wszystkim osób, które najbardziej potrzebujących wsparcia:
Uczniowie:
- Uczeń z niepełnosprawnością – weryfikacja: orzeczenie o niepełnosprawności – 1 pkt.
- Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – weryfikacja: orzeczenie/opinia - 1 pkt.
Nauczyciele:
- Osoba z niepełnosprawnością – weryfikacja.: orzeczenie o niepełnosprawności – 1 pkt.
- Brak kompetencji w danej tematyce - weryfikacja: oświadczenie – 1 pkt.
Rodzice/Opiekunowie prawni:
- Rodzic/ opiekun prawny ucznia szkoły podstawowej objętej wsparciem, z niepełnosprawnością/ ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - weryfikacja: orzeczenie/opinia - 1 pkt.
- Dokumenty będzie można składać bezpośrednio w Biurze projektu lub elektronicznie (mail). Proces rekrutacyjny zakończy się utworzeniem listy uczestników oraz ewentualnej listy rezerwowej. W sytuacji uzyskania takiej samej liczby punktów przez uczestników, decydować będzie kolejność zgłoszeń. W przypadku niewystarczającej liczby chętnych, zostanie uruchomiona rekrutacja dodatkowa. O wynikach rekrutacji uczestnicy projektu zostaną powiadomieni pisemnie/ drogą telefoniczną/ drogą mailową.
- Dokumenty rekrutacyjne, których złożenie jest obligatoryjne:
- Formularz rekrutacyjny – stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu,
- Deklaracja udziału w projekcie:
- dla ucznia - stanowiąca załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu
- dla nauczyciela – stanowiąca załącznik nr 3 niniejszego regulaminu
- dla rodzica/ opiekuna prawnego – załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu
- Klauzula informacyjna RODO - stanowiąca załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu,
- Oświadczenie dyrektora o posiadaniu statusu ucznia/nauczyciela/rodzica/opiekuna prawnego ucznia placówki objętej wsparciem – stanowiące załącznik nr 6 do niniejszego regulaminu.
Wszystkie niezbędne dokumenty rekrutacyjne zostaną udostępnione zarówno w placówkach,
jak również na odpowiednio dostosowanej stronie internetowej.
- Rekrutacja do projektu prowadzona będzie w oparciu o zasadę równości szans kobiet i mężczyzn,
a także o zasadę równych szans i niedyskryminacji. Wnioskodawca zobowiązuje się także do przeprowadzenia niezbędnych działań, które umożliwią swobodny udział w projekcie niezależnie od niepełnosprawności.
- Osoby z niepełnosprawnością będą miały pierwszeństwo udziału w projekcie (orzeczenie
o niepełnosprawności). Wnioskodawca gwarantuje, że rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji i dostępności dla osób niepełnosprawnych. Płeć i sprawność fizyczna kandydata nie będzie miała wpływu na rekrutacje. W formularzu rekrutacyjnym znajdzie się pytanie dotyczące niepełnosprawności i tego czy osoba niepełnosprawna chcąca wziąć udział
w projekcie potrzebuje jakiegokolwiek wsparcia by móc to uczynić. Beneficjent zapewni im możliwość udziału w projekcie oraz warunki zapewniające pełny udział w projekcie (np. pomieszczenia pozbawione barier architektonicznych). Beneficjent na każdym etapie realizacji projektu zapewni uczestnikom projektu pełny i sprawiedliwy udział w projekcie we wszystkich zaplanowanych formach wsparci, a w przypadku osób z niepełnosprawnością zapewni im odpowiednie warunki do uczestnictwa.
- 4
Komisja rekrutacyjna
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna (w składzie Koordynatora Projektu i Asystentów Koordynatora Projektu – Dyrektorów Szkół objętych wparciem w ramach Projektu).
- Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy:
- analiza przedłożonych wniosków wraz z dokumentacją potwierdzającą spełnianie kryteriów pierwszeństwa,
- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości w formie listy uczestników zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do projektu,
- sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
- 5
Uczestnictwo w projekcie
- Zajęcia dodatkowe przewidziane do przeprowadzenia odbywać się będą w placówkach wymienionych w § 1, punkt 1, dla których organem prowadzącym jest Gmina Blizanów.
- Podział na grupy, szczegółowy harmonogram zajęć dodatkowych i jego zmiany Dyrektorzy placówek niezwłocznie przekazują Koordynatorowi Projektu.
- Po zakwalifikowaniu do projektu, uczniowie mają obowiązek regularnego uczestnictwa w dodatkowych zajęciach.
- Uczniowie uczestniczą w dodatkowych zajęciach prowadzonych w ramach projektu nieodpłatnie.
- Obecność na zajęciach sprawdzana będzie każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności.
- Nieobecność na zajęciach należy pisemnie usprawiedliwić u prowadzącego zajęcia. Pisemne usprawiedliwienie podpisane przez rodzica/ opiekuna prawnego ucznia/uczennicy dołącza się do szkolnej dokumentacji projektowej.
- W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie w trakcie trwania zajęć, rodzic/ opiekun prawny uczestnika projektu zobowiązany jest niezwłocznie do złożenia pisemnego oświadczenia o tym fakcie wraz z podaniem przyczyny rezygnacji.
- 6
Postanowienia końcowe
- Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 01.01.2025 r.
- Obowiązkiem uczestnika/uczestniczki projektu jest zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz przestrzeganie jego zapisów.
- Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez Beneficjenta projektu.
- Proces rekrutacyjny zostanie poprzedzony działaniami informacyjno-promocyjnymi. Informacja
o rozpoczęciu rekrutacji do projektu zostanie udostępniona na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej i w mediach społecznościowych Gminy Blizanów oraz placówek objętych wsparciem w ramach projektu.
- Strony internetowe, na których będą publikowane informacje o projekcie oraz dokumenty rekrutacyjne są dostosowane do standardów WCAG 2.1.
- W przypadku zaistnienia takiej potrzeby – kandydaci oraz uczestnicy projektu będą mieli możliwość skorzystania z usług dostępowych, takich jak np. tłumacz języka migowego, asystent OzN.
- Chęć udziału w projekcie zostanie potwierdzona na podstawie złożenia dokumentów w danej placówce lub wysłana ich za pośrednictwem e-maila.
- W przypadku niewystarczającej liczby chętnych osób zostanie uruchomiona rekrutacja dodatkowa, która zostanie poprzedzona dodatkową kampanią informacyjną zarówno w mediach społecznościowych, zostaną rozdystrybuowane plakaty oraz pracownicy będą informować o niej podczas spotkań z rodzicami.
Zalacznik nr 1 Formularz rekrutacyjny uczestnika projektu
Zalacznik nr 2 Deklaracja udzialu - dla ucznia
Zalacznik nr 3 Deklaracja udzialu - dla nauczyciela
Zalacznik nr 4 Deklaracja udzialu - rodzic
Zalacznik nr 5 Informacja dot. przetwarzania danych osob. dla osób zaangazowanych w projekty
Zalacznik nr 6 Oświadczenie o statusie ucznia lub nauczyciela